Ajándék Market Általános Szerződési Feltételek

1. távollevők között kötött szerződés

 Általános Szerződési Feltételeinkben olvashatja el.
Online webshopunkban kizárólag elektronikus úton a tud vásárolni (webshopon és e-mailen). A vásárlás kizárólag futárszolgálat útján oldható meg, ezáltal személyes átvétel lehetősége nincs!
A webshopban bárki vásárolhat, aki elfogadja jelen üzletszabályzatot és magára nézve azt kötelező jellegűnek veszi.
A megrendelés nincs kötve semmilyen féle magatartási kódexhez.
A megrendelés magyar nyelven történik.
A szállítás Magyarország területére oldható meg. Más országokba történő szállítás előre egyeztetés által kivitelezhető.
A webshopon leadott megrendelés írásban kötött szerződésnek minősül, miután elfogadtuk az adott megrendelést (2. email) (előrefizetés vagy bankkártyás fizetés esetén sem jött még létre a szerződés)).
A megrendelések visszakereshetőek az rendszerünkben, még ha a teljesítés meg is történt.
Az adott termék ára megtalálható a termékadatlapon. A termékek vételára nem tartalmazza a szállítási költségét.
Külön csomagolási költséget nem számítunk fel, mert a szállítási költség tartalmazza már.
A webshopon található árak bruttó értékűek, azaz az ÁFÁ-t tartalmazzák. A termékek ára magyar forintban (Ft) kerülnek feltüntetésre.
Nyilvánvaló hibás ár azaz a termék közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő, rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft- os ár esetén cégünk nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
Ügyfél tudomásul veszi, hogy megrendelésének teljesítése fizetési kötelezettséggel jár (a csomag feladása után köteles átvenni azt). A teljesítés előtt a megrendelés következmény nélkül lemondható vagy módosítható. Erre telefonon vagy e-mailben van lehetőség.
Esetleges készlethiányok esetén nem köteles biztosítani a webshop tulajdonosa az utánpótlást, drágább beszerzés esetén pedig fenntartjuk az árváltozás jogát. Drágább beszerzés esetén a megemelkedett árról tájékoztatjuk az ügyfelet írásban amelyet nem köteles elfogadni (ez esetben töröljük a megrendelését). Előreutalás vagy bankkártyás fizetés esetén visszatérítjük a kifizetett összeget járulékos költségek nélkül (pl. banki utalási, kártyahasználati díj) (alapesetben a forint alapú bankkártyás vásárlások díjmentesek az ügyfeleknek). A visszatérítés maximum határideje 14 naptári nap de természetesen törekszünk arra, hogy minél előbb lezárjuk az adott ügyet.
Egyes termékeknél megeshet, hogy a beszerzési ideje több időt vehet igénybe (még ha készleten vagy raktáron jelölést is lát a felületen), amiről időben tájékoztatjuk.
Érték és beszerzési idő függvényében előleget és írásbeli szerződést (pl. email) kérhetünk be a termék megrendelésének elindításához, ezt értékesítő munkatársunk határozza meg.
A webshopban leadott megrendeléseknél az akciók illetve kedvezmények nem vonhatóak össze.

A Webáruházban történő vásárlás során létrejövő szerződés a Szolgáltató és a vásárló (a továbbiakban: Vevő) között jön létre. A Vevő a Webáruház használatával elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat, és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et egyoldalúan módosítsa. A módosítások a Webáruházban való közzététellel lépnek hatályba, és nem érintik a már megkötött szerződéseket.


2. A Szolgáltató adatai 

A Szolgáltató neve: Mészáros Csaba EV 

A Szolgáltató székhelye: 4531 Nyírpazony Táncsics u 27. A Szolgáltató elérhetősége: marketajandek@gmail.com 

A Szolgáltató adószáma: 56897791-1-35 

A Szolgáltató nyilvántartási száma: 55599665 

A Szolgáltató bankszámlaszáma: Cib Bank 10700024 71353614 51200002

3. A Webáruházban kapható termékek és szolgáltatások

A Webáruházban különböző ajándéktárgyakat és kiegészítőket lehet megvásárolni, mint például bizsuk,órák,táskák,pénztárcák,egyéb ajándékok, stb. 

A termékek részletes leírása, ára, fotója, elérhetősége és egyéb tulajdonságai a Webáruházban találhatók meg. A termékek ára bruttó ár, azaz tartalmazza az általános forgalmi adót (ÁFA). A termékek ára nem tartalmazza a szállítási költséget, amely a rendelés során kerül kiszámításra.
A Webáruház szolgáltatásai közé tartozik a termékek személyre szabása, a csomagolás, a szállítás, a fizetés, a garancia, az elállás, a panaszkezelés és az ügyfélszolgálat.

4. A rendelés menete: 

A Vevő a Webáruházban böngészhet a termékek között, és a kosár ikonra kattintva kiválaszthatja azokat, amelyeket meg szeretne vásárolni. A kosár tartalmát bármikor megtekintheti, módosíthatja vagy törölheti. A kosárban látható a termékek neve, darabszáma, ára, valamint az összesített végösszeg.
A rendelés leadásához a Vevőnek meg kell adnia a szállítási és számlázási adatait, valamint ki kell választania a szállítási és fizetési módot. A rendelés előtt a Vevőnek el kell fogadnia az ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót, valamint meg kell erősítenie, hogy a megadott adatok helyesek és teljesek. A rendelés elküldéséhez a Vevőnek rá kell kattintania a “Megrendelés” gombra.
A rendelés elküldése után a Vevő egy visszaigazoló e-mailt kap a Szolgáltatótól, amely tartalmazza a rendelés adatait és azonosító számát. A rendelés ekkor kerül elfogadásra a Szolgáltató részéről, és szerződés jön létre a felek között. A szerződés nyelve magyar, és írásbeli szerződésnek minősül. A szerződés nem kerül iktatásra, és később nem hozzáférhető.

5. A szállítás és a fizetés feltételei

A Vevő a rendelés során választhat a következő szállítási módok közül:
Futárszolgálat: 

A szállítás díja a választott szállítási módtól függ, 20 000 Ft feletti rendelés esetén ingyenes. 

A szállítás időtartama 2-8 munkanap.

Személyes átvétel nem lehetséges. A Vevő a rendelés során választhat a következő fizetési módok közül: 

Előre utalás: A fizetés a rendelés visszaigazolása után történik átutalással a Szolgáltató bankszámlájára. A fizetés díja ingyenes. 

A termék csak a fizetés beérkezése után kerül kiszállításra vagy átadásra.

Online bankkártyás fizetés: A fizetés a rendelés leadása után történik bankkártyával a Stripe online fizetési rendszeren keresztül. A fizetés díja ingyenes. 

A termék csak a fizetés sikeres lebonyolítása után kerül kiszállításra vagy átadásra.


6. A garancia, a jótállás és a szavatosság feltételei : 

A Szolgáltató vállalja, hogy a Webáruházban kapható termékek megfelelnek a leírásuknak, és nincsenek rajtuk anyag- vagy gyártási hibák. A Szolgáltató a termékekre vonatkozóan a Ptk. 6:159-167. §-ai szerinti szavatossági és jótállási kötelezettséget vállal.


A Vevő a termék átvételétől számított 3 munkanapon belül köteles ellenőrizni a termék minőségét, mennyiségét és rendeltetésszerűség.

A termék minőségét, mennyiségét és rendeltetésszerűségét illetően. Ha a Vevő a terméken hibát észlel, akkor haladéktalanul jelezze azt a Szolgáltatónak e-mailben vagy telefonon. 

A hibás terméket a Vevő köteles a Szolgáltatónak visszaküldeni vagy visszavinni a székhelyére.

A Vevő a termék átvételétől számított 6 hónapon belül érvényesítheti a szavatossági igényét, ha a termék nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek. A Vevő választhat a következő szavatossági jogok közül:
Kérheti a termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha ez lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel jár a Szolgáltató számára.Ha a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, vagy azt nem kérhette, akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja, vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat.A Vevő a választott szavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, de a költségváltozás miatt a Szolgáltatót megilleti a kártalanítás joga.
A Vevő a termék átvételétől számított 3 éven belül érvényesítheti a jótállási igényét, ha a termék a gyártó által vállalt garanciaidő alatt meghibásodik. A jótállási igény érvényesítésének feltétele, hogy a Vevő rendelkezzen a termékhez kapott jótállási jeggyel vagy számlával. A Vevő a jótállási igényét a Szolgáltatónál vagy a gyártó által meghatározott jótállási szerviznél érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítésének módja a következő:

A Vevő elsősorban kérheti a termék ingyenes kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha ez lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel jár a Szolgáltató vagy a gyártó számára.

Ha a kijavítást vagy kicserélést nem kérte, vagy azt nem kérhette, akkor kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a szerződéstől elállhat.A jótállás nem terjed ki a termék rendeltetésszerű használatából eredő normális kopásra, valamint a termék nem rendeltetésszerű, szakszerűtlen vagy gondatlan használatából, tárolásából, szállításából vagy karbantartásából eredő hibákra.

A Szolgáltató a termék kijavítását vagy kicserélését a bejelentéstől számított 15 napon belül köteles elvégezni. Ha a Szolgáltató a terméket nem javítja ki vagy nem cseréli ki a határidőn belül, vagy ha a Vevőnek a kijavítással vagy kicseréléssel kapcsolatban ésszerű érdeke fennáll a szerződéstől való elállásra, akkor a Vevő jogosult a szerződéstől elállni.

A Szolgáltató a termék kijavítását vagy kicserélését igazolja a Vevőnek. Ha a terméket kicserélik, akkor a kicserélt termékre a jótállás újra kezdődik. Ha a terméket csak egy részében cserélik ki, akkor a jótállás csak arra a kicserélt részre kezdődik újra.

7. Az elállás joga 

A Vevő a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Az elállás jogát a Vevő gyakorolhatja a Szolgáltató e-mail címére küldött nyilatkozattal, vagy a Webáruházban elérhető elállási nyomtatvány kitöltésével és elküldésével. Az elállás határidejét az tekintik betartottnak, ha a Vevő a nyilatkozatot a határidő lejárta előtt elküldi.

Az elállás esetén a Vevő köteles a terméket a Szolgáltatónak haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszaküldeni vagy visszavinni a székhelyére. A termék visszaküldésének vagy visszavitelének költsége a Vevőt terheli. A termék visszaküldését vagy visszavitelét az tekintik időben megtettnek, ha a Vevő a határidő lejárta előtt elküldi vagy elviszi a terméket.
Az elállás esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a Vevő által fizetett összeget, A visszatérítés ugyanazon a fizetési módon történik, amelyet a Vevő eredetileg használt, kivéve, ha a Vevő más fizetési módot is elfogad.

A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte, attól függően, hogy melyik bekövetkezik korábban.
A Vevő felelős a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat eredményeként következett be.


A Vevő nem gyakorolhatja az elállás jogát olyan termék esetében, amelyet a Szolgáltató a Vevő utasítása alapján állított elő, vagy amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza, vagy gyorsan romlandó, vagy lejárati ideje hamarosan lejár.

A magyarországi garanciális törvények a webshopokra vonatkozóan 2021. január 1-jétől megváltoztak. A legfontosabb változás, hogy a termékek kötelező jótállási ideje a termék árától függően sávosan alakul. A jótállás azt jelenti, hogy a kereskedő vállalja, hogy a terméknek nincs és a jótállás ideje alatt nem is lesz hibája. 

Ha mégis meghibásodik a termék, akkor a kereskedő köteles azt ingyen kijavítani vagy kicserélni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor a vevő jogosult árleszállítást kérni vagy elállni a szerződéstől.

A 10.000 forint alatti termékekkel kapcsolatban a következőt kell tudni:

Ha a termék ára 10.000 forint alatt van, akkor nem kell rá kötelező jótállást vállalni, kivéve, ha a termék tartós fogyasztási cikknek minősül, és a kormányrendelet mellékletében szerepel. Ilyenek például az izzók, a napszemüvegek, a sporteszközök, stb. Ezekre a termékekre legalább 1 év jótállást kell biztosítani.

Ha a termék ára 10.000 forintot eléri, de nem haladja meg, akkor legalább 1 év jótállást kell rá vállalni, ha a termék a kormányrendelet mellékletében szerepel. Ilyenek például a nyílászárók, a kamerás figyelőrendszerek, a kaputelefonok, a kádak, a csapok, a zuhanykabinok, a napelemek, a napkollektorok, az elektromos rollerek, a drónok, a hoverboardok, stb.

Ha a termék ára 10.000 forintot meghalad, akkor a sávos jótállás szabályai vonatkoznak rá, amelyek szerint a termék árától függően 1-3 év a jótállási idő.

A sávos jótállás a következőképpen működik:
A 10 000 és 100 000 forint közötti termékekre legalább 1 év jótállást kell vállalni.

A 100 000 és 250 000 forint közötti termékekre legalább 2 év jótállást kell vállalni.

A 250 000 forint feletti termékekre legalább 3 év jótállást kell vállalni.

A sávos jótállás nem vonatkozik azonban minden termékre. Vannak olyan termékek, amelyekre továbbra is 1 év a kötelező jótállási idő, például az elektromos kerékpárok, elektromos rollerek, quadok, motorkerékpárok, segédmotoros kerékpárok, személygépkocsik, lakóautók, lakókocsik. Ezekre a termékekre a kereskedő vállalhat önkéntes jótállást is, amely akár hosszabb is lehet a kötelezőnél.
A sávos jótállás mellett bővült azoknak a termékeknek a köre is, amelyekre kötelező jótállást vállalni. Ilyenek például a nyílászárók, a kamerás figyelőrendszerek, a kaputelefonok, a kádak, a csapok, a zuhanykabinok, a napelemek, a napkollektorok, az elektromos rollerek, a drónok, a hoverboardok.

A jótállás mellett a vevőnek más jogai is vannak, például a szavatosság és az elállás joga. A szavatosság azt jelenti, hogy a kereskedő felelős azért, hogy a termék a szerződésnek megfeleljen. Ha a termék hibás, akkor a vevő kérheti a kijavítását, a kicserélését, az árleszállítását, vagy elállhat a szerződéstől. A szavatossági igényt a termék átvételétől számított 6 hónapon belül kell érvényesíteni. Az elállás joga azt jelenti, hogy a vevő indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, ha a terméket interneten, telefonon vagy postán rendelte meg. Az elállási jogot a termék átvételétől számított 14 napon belül kell gyakorolni.

Ezekre nem érvényesíthető az elállási jog!A termékek és szolgáltatások köre meglehetősen széles és ugyan eddig általánosan fogalmaztunk, de a pontos tájékoztatás végett fontos tisztázni, hogy azért vannak olyan kategóriák, amikre nem érvényesíthető az elállási jog. A lista elolvasása után talán nem is szorul magyarázatra, hogy ezek a kategóriák miért esnek kívül az elállási jog érvényesíthetőségén:
romlandó termékekvirágok, virágcsokrok,repülőjegyek,gépjárműbérlés,egyedi megrendelésre készült termékek (például egyedi mérettel rendelkező termékek, saját fotóval ellátott termékek)üzemanyag,újságok,koncertjegyek,szállásfoglalás nyilvános árverésen kötött szerződések.És a lista végére jöjjön még két termékkategória, ami csak bizonyos feltétel mellett küldhető vissza:
higiéniai és egészségvédelmi termékekhang- videó anyagok, szoftverek,fülhalgatók.stbEbben a két termékkategóriában az a közös, hogy csak abban az esetben érvényesíthető az elállási jog, ha sértetlen az eredeti csomagolás. Ez persze azt jelenti, hogy ezeket nem lehet kipróbálni, felpróbálni.

8. A panaszkezelés rendje: 

A Vevő a Webáruház használatával vagy a termékekkel kapcsolatos panaszát a Szolgáltató e-mail címére (marketajandek@gmail.com ) küldheti el, vagy telefonon is felveheti a kapcsolatot a Szolgáltatóval. A Szolgáltató a panaszt a beérkezéstől számított 5 munkanapon belül megvizsgálja, és írásban válaszol a Vevőnek. Ha a panasz nem oldható meg közvetlenül, akkor a Szolgáltató tájékoztatja a Vevőt a panasz elbírálásának várható időtartamáról és a további lépésekről.

A Vevő a panaszával fordulhat a területileg illetékes békéltető testülethez, amelynek elérhetőségei a következők:


Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület 

Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefon: +36 42 311 544 

E-mail: bekelteto@szabkam.hu

A Vevő a panaszával fordulhat az online vitarendezési platformhoz is, amelynek elérhetősége a következő:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU